Hoe overtreffen we de verwachtingen van onze gasten en zorgen we met behulp van onze medewerkers voor een steeds stijgende gasttevredenheid, zodat omzet en resultaat structureel groeien?
Aantoonbare resultaten uit onderzoek wijzen uit dat het investeren in bevlogenheid en optimale betrokkenheid van medewerkers zich terugverdient in betere bedrijfsprestaties en meer voldoening bij medewerkers. Tevreden gasten zorgen voor gasten die meer besteden en vaker komen en dus een hogere omzet en rendement.
Na het implementeren van alle nieuwe restaurants bij Center Parcs was een belangrijke stap in het veranderingstraject de betrokkenheid onder de medewerkers verhogen. Met een multidisciplinair team van medewerkers uit alle lagen van de organisatie ontwikkelden we gezamenlijk een nieuwe gastvrijheidsvisie en integraal bewustwordingsprogramma ‘Sell the Experience’.
Voor het medewerker opleidingsprogramma ‘Sell the Experience’ van Albron Center Parcs heb ik in een projectteam samen met Operations en HR in 2015 het medewerkersprogramma ‘Sell the Experience’ ontwikkeld en vormgegeven. Gezamenlijk met de medewerkers hebben we een nieuwe gastvrijheidsvisie ontwikkeld.
Ik was verantwoordelijk voor de marketing communicatie tijdens de uitrol van het programma. We hebben een contextgids gecreëerd welke de rode draad vormt van het ontwikkeltraject dat de organisatie doormaakt en als basis wordt gebruikt tijdens de trainingen. Om dit visueel goed te ondersteunen hebben we een logo ontwikkeld en tevens een fotoshoot op diverse locaties gehouden. Om het programma over de bühne te brengen is een wervings campagne opgezet om gangmakers te zoeken en te screenen welke als interne trainers worden opgeleid.
Voor dit verandertraject en opleidingsprogramma heb ik verschillende profielfilms ontwikkeld. Hiervoor hebben we de menselijke verhalen en voorbeelden uit de organisatie gehaald en staan de medewerkers van de vloer zelf in de hoofdrol. De unieke interviews en persoonlijke voorbeelden in warme gastvrijheid vormen samen een groot en inspirerend verhaal naar de gewenste gastbeleving die Albron voor ogen heeft om telkens weer met elkaar waar te maken.