Wat te doen om over 10 jaar een gezond bedrijf te hebben?

Deze vraag stond centraal bij de ontwikkeling van het duurzaamheidslabel Keurklasse.
Kijkend naar de trends in de markt en duurzaamheid als maatschappelijke ontwikkeling hebben we gekeken hoe deze te verbinden viel met de eigen kernwaarden van het Keurslager merk (DNA).
Dit alles hebben we vertaald naar een nieuwe visie, winnende strategie en een onderscheidend concept.

Duurzaam op weg naar onderscheidend vermogen en meerwaarde
Keurklasse is een eigen merk binnen de Vereniging van Keurslagers waarmee ze het consumenten makkelijker wil maken om te kiezen voor lekkere en verantwoorde producten. De producten die onder Keurklasse vallen zijn kwaliteitsproducten die voorlopen op het gebied van duurzaamheid en dus met extra zorg voor mens, dier, natuur en/of milieu zijn geproduceerd.
Hiervoor is een transparantiesysteem met bijbehorende borging ontwikkelend om zo naast onafhankelijke keurmerken ook regionale en lokale initiatieven een plek te kunnen geven.
In de ontwikkeling van het concept Keurklasse hebben we een adviescommissie opgericht, waarin o.a. Natuur & Milieu, Solidaridad, de Dierenbescherming en MVO Nederland plaatsnemen.

Om de leden en haar medewerkers te activeren hebben we diverse interne programma’s ontwikkeld om de betrokkenheid te vergroten.